Page 1 sur 30 12311 ... DernièreDernière
Affichage des résultats 1 à 10 sur 296

Discussion: Lien ferroviaire Centre ville - P.E.T. 500++ M$

  1. #1
    Administrateur

    User Info Menu

    Thumbs up Lien ferroviaire Centre ville - P.E.T. 500++ M$

    Lien ferroviaire Centre ville - P.E.T. 500++ M$-379221_454284391250999_177436015602506_1695000_1705460826_n.jpg
    Images attachées Images attachées
    Dernière modification par Malek ; 31/05/2012 à 13h22.

  2. #2

    User Info Menu

    Par défaut

    Voyons Malek
    Tu t'es donné comme mission de nous remonter le moral aujourd'hui...
    Tout plein de bonnes nouvelles comme ça

    encore des beaux projets pour le centre-ville..
    s'il fallait que les tours en construction, les hopitaux et tout le reste arrive en même temps le centre-ville aurait l'air d'un gros chantier de construction......
    I order the club sandwich all the time, but I'm not even a member, man. I don't know how I get away with it.
    I was going to have my teeth whitened, but then I said "Fuck that, I'll just get a tan instead- Mitch Hedberg

  3. #3

    User Info Menu

    Par défaut

    ahaha et bien j'ai pris la peine de "photographier" les articles que je lisais dans Les Affaires.

    Il y a beaucoup de nouvelles intéressantes là dans qui ne sont pas en ligne

  4. #4

    User Info Menu

    Par défaut

    Voyons Malek
    Tu t'es donné comme mission de nous remonter le moral aujourd'hui...
    j'me demandais la même chose! C'est vrai qu'il y a de bons articles dans Les Affaires!
    Daddy Likes It Dirty!
    Veni, vidi, vici!
    Faith is belief in the absence of evidence.
    GO HABS GO

  5. #5

    User Info Menu

    Par défaut

    boring, just extend the metro system to certain parts of the west island (where gouin blvd meets the 13 (orange line) and some part of it going directly to the airport (blue line) or a new line.

  6. #6

    User Info Menu

    Par défaut

    do the maths, 150M per km, that covers alot of empty and sparsly habitated regions.

    too expensive.

  7. #7

    User Info Menu

    Par défaut

    Citation Envoyé par malek Voir le message
    do the maths, 150M per km, that covers alot of empty and sparsly habitated regions.

    too expensive.
    so they should of thought of how they do it in the US and Europe... merge the metro and train system together, and not have it on two different systems, which i find idiotic.

    one thing i cant believe they just thought of this now, man we are so behind the times here.

    honestly how long has dorval airport been in service and now they are planning on connecting the airport to dorval train station, still sucks for travelers

  8. #8

    User Info Menu

    Par défaut

    Citation Envoyé par jesseps Voir le message
    so they should of thought of how they do it in the US and Europe... merge the metro and train system together, and not have it on two different systems, which i find idiotic.

    one thing i cant believe they just thought of this now, man we are so behind the times here.

    honestly how long has dorval airport been in service and now they are planning on connecting the airport to dorval train station, still sucks for travelers
    they actually planned it a long time ago.... in Mirabel

    Mirabel already have a train station, and a high speed link was proposed (but never build)

  9. #9

    User Info Menu

    Par défaut

    Jesseps is right Malek, Canadian cities are incredibly behind much of the world. I live in Osaka Japan and the all three airports in the metropolitan area are connected by rail. I can take the airport from my JR station Kyobashi to Kansai International airport on the JR west Airport Rapid train (direct).

    Just my 2 cents 

  10. #10

    User Info Menu

    Par défaut

    well you're in a country where people live over each other or almost, its so dense that any commuter train makes sense.

    But is it really worth the 150 million a km to reach the airport? We're talking for about 12 kms, thats almost 2 billions.

    The worst is that most of that 12 kms aren't residential but low industrial, who would use that metro?

Discussions similaires

  1. Stratégie Centre-Ville & Bureau du centre-ville de Montréal
    Par IluvMTL dans le forum Ressources - Resources
    Réponses: 94
    Dernier message: Aujourd'hui, 19h53
  2. Ville de Gatineau (développements au centre-ville)
    Par zeb dans le forum Ville de Québec et reste du Québec
    Réponses: 1
    Dernier message: 01/04/2012, 16h01
  3. La Ville d'Ottawa va de l'avant avec son projet de train léger au centre-ville
    Par Miska dans le forum L'actualité - Current events
    Réponses: 3
    Dernier message: 26/07/2011, 21h41
  4. La Ville est d'accord pour l'ouverture prolongée des commerces du centre-ville
    Par begratto dans le forum L'actualité - Current events
    Réponses: 3
    Dernier message: 27/06/2008, 11h45
  5. Nouveau lien Longueuil--St-Hubert
    Par Cataclaw dans le forum Visions
    Réponses: 4
    Dernier message: 26/03/2008, 16h40

Les tags pour cette discussion

Règles de messages

  • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
  • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
  • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
  •