Lépine-Simpson
Architectes: DCYSM
Fin de la construction:2008
Utilisation: Résidentiel
Emplacement: Centre-ville, Montréal
? mètres - 13 étages
![]()
Lépine-Simpson
Architectes: DCYSM
Fin de la construction:2008
Utilisation: Résidentiel
Emplacement: Centre-ville, Montréal
? mètres - 13 étages
![]()
Dernière modification par Gilbert ; 27/05/2007 à 09h44.
Je le trouve très élégant de mon côté![]()
Suivez la transformation de Montréal sur YouTube ! http://www.youtube.com/user/MTLDevelopment?feature=mhum
Dans l'édition de l'été 2011 du magazine immobilier LUXE il y avait un article assez bien étoffé sur le Sir George Simpson. On y parle avec abondance du projet en général et aussi du dernier unité à vendre qui semble extremement luxueux. Mais ce qui a attiré mon attention c'est à la fin de l'article, lorsque le vice-président du Groupe Lépine mentionne ceci :
''Nous avons déjà quelques sites en prospection et plusieurs clients intéressés. Dans quelques mois nous dévoilerons l'endroit ou nous prévoyons accueillir les futurs résidents en 2014.''
De plus, il parle d'un projet de haute gamme.
edit: i just said the same thing i said last time - i forgot that i'd replied!
Its not cheap. Just because it imitates the old building next door does not mean its cheap or will age worse. (see RBC branch on Park Ave recently cleaned up and looks brand new but is really old) To get this "look" you have to use precast concrete exterior (which costs at least double than brick and mortar).
The Sun Life building downtown is built in a similar fashion (precast stone) this is the only way to get old world designs (Greek / Roman columns etc)
Sometimes it seems like on this forum it if a building is not a modern square glass box it is labelled as cheap or ugly..... diversity is what makes Montreal interesting architecturally (old and new) and when a developer is inspired by the old part of Montreal's identity it should be welcomed, otherwise if we limit our buildings to what is "trending" in 2012 then we would become boring like Toronto and Vancouver where a tall square glass tower is the only thing that goes up in those cities.
Liens sociaux