Page 2 sur 4 PremièrePremière 1234 DernièreDernière
Affichage des résultats 11 à 20 sur 35

Discussion: SELBY - 7 étages

Mtlurb Godfather
    Dernière modification par monctezuma ; 13/05/2011 à 15h29.

Par défaut

Ce monsieur Hakim est inscrit sur le site, il a fait une intervention dans le fil discutant de la géothermie. http://www.mtlurb.com/forums/showthr...-Montr%C3%A9al
    MtlUrb self-proclaimed technical advisor

Par défaut

Je ne crois pas que nous avions tous ces rendus. Si oui, désolé!

Par défaut

I love vertical extension projects.
    Good stuff!

I'm not crazy about the white "squares", but the rest of the project seems nice.

Par défaut

Tu vois, moi j'adore la partie supérieure blanche! Je trouve qu'elle "fit" très bien dans l'ensemble du bâtiment et lui donne un look très "industriel"!
    Bref, l'ensemble du projet est vraiment incroyable! On en veut plus des projets comme celui-ci!

Par défaut

Moi aussi j'aime. Le projet respecte bien l'ancienne usine sans trop l'écraser vs. le projet LeSage au Piano de Sainte-Thérèse ( http://www.mtlurb.com/forums/showthread.php/18092 ) qui écrase littéralement l'ancienne usine de piano et la fait même malheureusement disparaitre.

Par défaut

C'est un très bon projet en effet. J'aime beaucoup la partie supérieure protubérante !!
    Oncques ne fauldray...jamais ne faillira

" Il faut dépenser le mépris avec une grande économie, à cause du grand nombre de nécessiteux. "
    Chateaubriand

"A laver la tête d'un âne l'on y perd que sa lessive "

Par défaut

This project's name is now SELBY.
    http://www.selbycondos.com/

and the units will be on 5 floors

Blog Entries
    898

Par défaut

Très beau projet

Par défaut

Ground breaks on Westmount, Quebec complex
    PATRICIA WILLIAMS
    staff writer

The firm of SelbyCampus Inc. has broken ground in the Montreal borough of Westmount on a project that is expected to become one of the province’s largest LEED-certified residential complexes.

Housed in a building that once accommodated pharmaceutical company Charles E. Frosst and later Dawson College, the SELBY condominium development has been designed to reduce its environmental footprint as much as possible, while optimizing energy efficiency. The project will incorporate a system of geothermal heating and air conditioning, central heat exchangers, triple-glazed, low-emission fenestration and passive solar heating.

SelbyCampus Inc. president Roland Hakim said LEED Gold is being targeted for the 250,000-square-foot project. The development ultimately will house 164 units on six floors. Originally constructed in 1926, the building was acquired by developers Roland and Sami Hakim in 1999. The massive industrial structure features reinforced concrete. The core components of the original structure are being preserved.

The project is being constructed in three phases, at an estimated cost of $40 million. Phase One, which includes 42 condominium units, is scheduled for completion in June 2013.

The project includes rooftop villas with panoramic views, gym, pool, a heated, 110-unit interior parking facility, and 40,000 square feet of gardens and exterior recreational facilities. A recharge station for electric vehicles is one of the building’s environmentally friendly features.

The project is being undertaken by a team that includes architects Architem, mechanical and electrical engineers Mespecs Inc., structural engineers BCA Consultants Inc., and energy and LEED consultants Genivar. Contractor is Exeter Construction Inc.

Lien: http://dcnonl.com/article/id50553/--...quebec-complex

Par défaut

j'ai vu les prix la semaine dernière... j'ai pas trop été impressionné, c'est pas donnée pour être en dessous de la 720.

Règles de messages