Page 1 sur 30 12311 ... DernièreDernière
Affichage des résultats 1 à 10 sur 296

Discussion: Lien ferroviaire Centre ville - P.E.T. 500++ M$

  1. #1
    Administrator
    Date d'inscription
    janvier 2007
    Localisation
    Montréal
    Messages
    4 286
    Blog Entries
    1

    Thumbs up Lien ferroviaire Centre ville - P.E.T. 500++ M$

    Images attachées Images attachées
    Dernière modification par Malek ; 31/05/2012 à 13h22.

  2. #2
    Date d'inscription
    janvier 2007
    Localisation
    montreal
    Messages
    474

    Par défaut

    Voyons Malek
    Tu t'es donné comme mission de nous remonter le moral aujourd'hui...
    Tout plein de bonnes nouvelles comme ça

    encore des beaux projets pour le centre-ville..
    s'il fallait que les tours en construction, les hopitaux et tout le reste arrive en même temps le centre-ville aurait l'air d'un gros chantier de construction......
    I order the club sandwich all the time, but I'm not even a member, man. I don't know how I get away with it.
    I was going to have my teeth whitened, but then I said "Fuck that, I'll just get a tan instead- Mitch Hedberg

  3. #3
    Date d'inscription
    janvier 2007
    Localisation
    Montréal
    Messages
    4 286
    Blog Entries
    1

    Par défaut

    ahaha et bien j'ai pris la peine de "photographier" les articles que je lisais dans Les Affaires.

    Il y a beaucoup de nouvelles intéressantes là dans qui ne sont pas en ligne

  4. #4
    Date d'inscription
    février 2007
    Localisation
    La Prairie
    Messages
    10 739

    Par défaut

    Voyons Malek
    Tu t'es donné comme mission de nous remonter le moral aujourd'hui...
    j'me demandais la même chose! C'est vrai qu'il y a de bons articles dans Les Affaires!
    Daddy Likes It Dirty!
    Veni, vidi, vici!
    Faith is belief in the absence of evidence.
    GO HABS GO

  5. #5
    Date d'inscription
    février 2007
    Localisation
    Montreal
    Messages
    5 121

    Par défaut

    boring, just extend the metro system to certain parts of the west island (where gouin blvd meets the 13 (orange line) and some part of it going directly to the airport (blue line) or a new line.

  6. #6
    Date d'inscription
    janvier 2007
    Localisation
    Montréal
    Messages
    4 286
    Blog Entries
    1

    Par défaut

    do the maths, 150M per km, that covers alot of empty and sparsly habitated regions.

    too expensive.

  7. #7
    Date d'inscription
    février 2007
    Localisation
    Montreal
    Messages
    5 121

    Par défaut

    Citation Envoyé par malek Voir le message
    do the maths, 150M per km, that covers alot of empty and sparsly habitated regions.

    too expensive.
    so they should of thought of how they do it in the US and Europe... merge the metro and train system together, and not have it on two different systems, which i find idiotic.

    one thing i cant believe they just thought of this now, man we are so behind the times here.

    honestly how long has dorval airport been in service and now they are planning on connecting the airport to dorval train station, still sucks for travelers

  8. #8
    Date d'inscription
    janvier 2007
    Localisation
    Montreal
    Messages
    3 709

    Par défaut

    Citation Envoyé par jesseps Voir le message
    so they should of thought of how they do it in the US and Europe... merge the metro and train system together, and not have it on two different systems, which i find idiotic.

    one thing i cant believe they just thought of this now, man we are so behind the times here.

    honestly how long has dorval airport been in service and now they are planning on connecting the airport to dorval train station, still sucks for travelers
    they actually planned it a long time ago.... in Mirabel

    Mirabel already have a train station, and a high speed link was proposed (but never build)

  9. #9
    Date d'inscription
    février 2007
    Localisation
    japan
    Messages
    3

    Par défaut

    Jesseps is right Malek, Canadian cities are incredibly behind much of the world. I live in Osaka Japan and the all three airports in the metropolitan area are connected by rail. I can take the airport from my JR station Kyobashi to Kansai International airport on the JR west Airport Rapid train (direct).

    Just my 2 cents 

  10. #10
    Date d'inscription
    janvier 2007
    Localisation
    Montréal
    Messages
    4 286
    Blog Entries
    1

    Par défaut

    well you're in a country where people live over each other or almost, its so dense that any commuter train makes sense.

    But is it really worth the 150 million a km to reach the airport? We're talking for about 12 kms, thats almost 2 billions.

    The worst is that most of that 12 kms aren't residential but low industrial, who would use that metro?

Discussions similaires

  1. Ville de Gatineau (développements au centre-ville)
    Par zeb dans le forum Ville de Québec et reste du Québec
    Réponses: 1
    Dernier message: 01/04/2012, 16h01
  2. Le centre-ville nouveau
    Par ErickMontreal dans le forum Divertissement, Bouffe et Culture
    Réponses: 1
    Dernier message: 08/04/2009, 17h08
  3. H&M Centre Ville
    Par WestAust dans le forum Discussions générales - General discussions
    Réponses: 66
    Dernier message: 11/10/2008, 09h55
  4. La Ville est d'accord pour l'ouverture prolongée des commerces du centre-ville
    Par begratto dans le forum L'actualité - Current events
    Réponses: 3
    Dernier message: 27/06/2008, 11h45

Règles de messages

  • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
  • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
  • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
  •